Czarownica poszukiwana

„Czy czarownice istnieją?” zapytał mnie kiedyś sześciolatek, którego uczyłam hiszpańskiego. Miałam wtedy farbowane na rudo włosy i obawiał się, że to czyni mnie czarownicą, a nie miał o nich dobrego zdania.

Tymczasem kot Herbert bardzo chciałby jakąś czarownicę poznać. Przeczytał w encyklopedii, że czarownice mają różne zwierzęta, ale najbardziej lubią koty. A więc gdyby poznał jakąś czarownicę, nie byłby samotny. Poszukiwania pokazują Herbertowi, że nie każdy, kto ma miotłę lub gotuje w wielkim kotle jest czarownicą… i niekoniecznie jest miły dla czarnych kotów. A jego marzenie spełnia się z nawiązką zupełnie nie tam, gdzie się tego spodziewał.

20170523_110447.jpg

Krótka, urocza historyjka „Przepraszam, czy jesteś czarownicą?” napisana przez Emily Horn (tłumaczenie Marty Umińskiej) opowiada o tym, że przyjaźń można znaleźć tam, gdzie się tego zupełnie nie spodziewamy. Pokazuje też bibliotekę jako ciepłe miejsce oraz encyklopedię jako źródło wiedzy (choć nie wiem jakie dziecko XXI wieku wie, jak wygląda encyklopedia). Uczy, że pozory mylą, a stereotypy krzywdzą (dziewczynka w pasiastych skarpetach obawia się, że czarny kot przyniesie jej pecha). Aż tyle na trzydziestu stronach!

Dynamiczne, trochę „kanciaste” ilustracje Pawła Pawlaka uzupełniają treść książeczki i z pewnością sprawią, że będzie ona dla małego czytelnika bardziej zrozumiała. Obawiam się, że trzeba będzie ją w kółko czytać najmłodszym!

20170523_110529

Jedna uwaga do wpisu “Czarownica poszukiwana

  1. Cudna jest ta książeczka. Wyszperałam ja kiedyś w supermarkecie na wyprzedaży, i do dzisiaj trzymam na półce pod hasłem „lektury dziecięce miejscowe”. Prawda jest taka że przez sentyment dla kotów i czarownic chciałam ją mieć dla siebie 😉

    Polubione przez 1 osoba

Skomentuj

